Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2020
Articole Arhivă 2019
Articole Arhivă 2018
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002








 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 
Suntem siguri ca vom învinge curând si vom dovedi splendoarea geniului uman care nu s-a dezmințit niciodată de-a lungului timpului...

Nu ne-am imaginat ca industria complexa a cinematografiei sau televiziunii sa poată fi condusa din casele particulare ale profesioniștilor de toate categoriile - din fata sau dosul aparatelor/video de filmat. Si totusi, iata ca trăim o perioada noua ceruta de disciplina profesionala fără de care nu se poate face un film sau program de televiziune.

Desigur ca in epoca aceasta in care avansurile tehnice pot sa poziționeze asamblarea aparaturii necesare ca cei din locuri diferite sa fie totuși uniți electronic, ajuta enorm. Dar nu fără abilitatea inginerilor respectivi, bineînțeles, fără a căror ingeniozitate si adaptare nu s-ar putea "mânui" continuitatea unei povesti sau program de parca ar fi fost filmate in cadrul unui singur studio. Nu era ușor înainte sa ții in frână intre 20 până la 200 de persoane, daca nu mai mult: o adevărata armata de tehnicieni care captau activitatea a numai câtorva actori ca sa își demonstreze talentele conform unor scenarii bine calculate si regizate in ciuda unei logistici geografice de necrezut; toate acestea făcând parte dintr-o realitate cruda cu ciudățenii amplificate din cauza epidemiei pe care speram s-o combatem odata cu aparitia vaccinelor.

Cele de mai sus relateaza partea fizica si parțial creativă a celor fără de care nu există teatru, cinema sau televiziune. Până atunci însă, cu luni sau chiar ani înainte, sunt obligați să-si mențină creativitatea si inspirația dar si controlul de afacere a acestor proiecte fără de care, nu s-ar putea manifesta - cu toate eforturile si improvizațiile magistrale de a menține continuitatea. Tradus altfel, aceasta epidemie care ne forteaza sa stăm in casă de unde să lucram până când vom scăpa de acest virus încă necunoscut, pana acum este, intrun fel, o binecuvântare căci a reușit nu numai sa incetineasca goana dupa bani, dar si sa permita oamenilor de creație sa -si amplifice calitatea lucrărilor fără sa fie sub o presiune ireala datorita "șacalilor" din ori ce târâm de afaceri cărora nu le pasa, cu mici exceptii, de deilalti din jur de pe urma carora culeg milioane ca profit; toate acestea fiind combinate si cu situația politica a fiecărei tari cu centre cinematografice mari, cum ar fi in Europa de Est, Orientul apropriat si chiar Africa. Numai că creatia si producția locala, cel putin pana acum, n-a fost decât minora, plăpânda, cu șiretlicuri multe si mentalitate de a copia pe cei din Vest si in special din HOLLWYOOD!

Iar daca câțiva au știut, au înțeles si au vizionat o realitate binefăcătoare artei si culturii, mulți s-au opus si chiar continua sa o facă in pofida străduinței industriei locale de filme/TV, cât si politicienilor respectivi cu mentalitate lor de zarzavagii care au preferat sa saboteze sau sa nu permită cea ce nu sânt capabili sa înțeleagă. Sigur ca sunt excepții când un artist creator reușește să fie vizibil si este imediat adoptat de Hollywood in ciuda eforturilor pe care le indura.

Mai recent însă, si definitiv cu „ajutorul” acestei epidemii care forteasaaza lumea sa stea acasă, scăparea mintala se agata din ce in ce mai mult de televizoare. Ceea ce înseamnă ca aceste canale de distribuție au nevoie de povesti si programe noi. Ca atare, si-au extins casele lor de producție in Estul Europei unde si-au data seama ca exista totuși o mâna de tehnicieni buni si chiar talente - numai ca mentalitatea lor, cu mici excepții, este tot cea americana dedicată banilor, mai întâi si apoi omenirii. Iar dacă tarile EU apar cu filme de calitate au puține șanse sa fie expuse la Festivalurile de Filme din cauza unei competiții inimaginabile venita din toate pârțile lumii. O idee care circula in HOLLYWOOD este noțiunea de credibilitate si gradul de risc al afacerii propriu zisa căci adevărata realitate este producerea de Filme/TV extrem de costisitoare! Asta, desigur cu conditia ce cei care coordonează pachetul de producție si finanțarea lui sânt siguri ca își vor recupera banii.

Transformarea HOLLYWOOD-ului si adaptarea la dinamica globala a întârziat si ea cu cel puțin un deceniu datorita unor tradiții înrădăcinate si care, abia acum, in ultimii ani, au reușit sa spargă concepțiile de moda veche: Dece așa si nu altfel? Sigur ca nepotismul este înrădăcinat profund dar, in comparație cu țările europene, trebuie sa recunoaștem ca este mult mai putin aici, in Hollywood, decât in bătrâna Europa. I ciuda dificultăților, însă, noua generație pare sa răzbată stabilind noi credibilități si forțând mâna manipulatorilor ca sa-si aducă aminte ca, mai întâi, sunt oameni si apoi "șacali"! Iata insa ca si in Europa schimbarea tradițiilor n-a fost ușoara. De exemplu, am fost obișnuiți sa plătim o taxa lunara pentru radio si mai târziu pentru televizor, ceea ce ar fi trebuit sa nu se întâmple deloc!

In Anglia, de exemplu, renumitul BBC a crescut pe baza asta fără a avea nevoie de reclame platite. Abia recent, Hollywood s-a adaptat acestei metode prin care NETFLIX, HULU, si mai târziu WARNER BROTHERS, APPLE si DISNEY au intrat in joc asemănător, Netflix, de exemplu, fiind actualmente considerat numarul unu cu 70% încasări si, deci, capabilitatea de a aloca pentru anul viitor peste $8 miliarde pentru povesti si seriale noi; celelalte studiouri au reușit numai 30% sa investească, dar au făcut-o! Vrute-nevrute, este cert ca dupa ce trecem de perioada acesta critica de epidemie, moda de a face, in special in America, in Hollywood, nu o sa mai fie cum a fost înainte de C-19: cultura si creativitatea cer o libertate completă a noilor tematici ca subiect de filme...!

Ca atare, HOLLYOOD a început încă de pe acum sa se poziționeze de așa maniera încât piața de TV/Film sa fie deja gata pentru livrarea a zeci de filme cu subiecte noi pe anul 2021, cu toate ca oamenii de stiinta preconiseaza ca la toamna s-ar putea ca acest virus sa se reîntoarcă si sa ne blocheze total, din nou. Intre timp, firme ca HBO, care este printre primele studiouri gata deschidă birou in Romania, își continua persistenta pentru o colaborare solida cu Romania. Din păcate, creatorii români nu au încă latitudinea sa fie la acest nivel, dar suntem convinși ca vor trece fără nici o ezitare peste greutățile mari pe care le întimpina si că la cel mai oportun moment valoarea artistica a creațiilor artiștilor noștri se va evidenția cu succes. Important este sa scăpam cit mai repede de acest virus îngrozitor care nu ne da liniște sa gândim si nici sa trăim. Suntem siguri ca vom învinge foarte curând si vom dovedi splendoarea geniului uman care nu s-a dezmințit niciodată de-a lungului timpului....

..............................
Ray Arco
Hollywood, CA
June , 2020





dela Ray Arco/ Holywood    6/13/2020


Contact:

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian