Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002








 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 
De vorba cu Luc Besson

Un nume probabil mult mai bine cunoscut in Europa si in special la Paris, decit in America sau chiar in restul lumii, ca regizor si poducator. Mai recent, ambitia de a concura cu Hollywood si alte studiouri mari (Bavaria in Germania, Pinewood in Anglia, Cinecitta in Italia, etc.) prin firma EUROPA CORP. dar si creerea studioului major de filme CITE DU CINEMA de linga Paris, a devenit realitate!

LB: Bonjour mon ami, Ray, au trecut citiva ani de cind am avut dinner impreuna la unul din festivaluri!
RA: Adevarat! Si de atunci am urmarit cresterea reputatiei firmei tale si a noului Studio de filme Cite du Cinema de linga Paris, cu care concurezi Hollywood-ul si alte studiouri mari din lume.
LB: Ei, nici chiar asa!
RA: Da, da, chiar asa, caci ti-ai dorit-o de mult si chiar daca a durat ceva mai mult, iata ca acum putem vorbi limba studiourilor Hollywoodiene si la Paris! Bravo!
LB: Apreciez c-ai observat... dar scriind si regizand un film este una, pe cand partea de management si finantari de afacere este alta.
RA: Corect! Chiar, suspectez totusi, ca regizorul Luc Besson exceleaza versus Luc Besson, patronul unui studio mare, chit ca e normal ca creatia sa-si ancoreze un acoperis personal mult mai mare decat sa depinda de cei din afara carora le place sa taraganeze, dupa cum stim!
LB: Asta e cam asa...cind o spui deschis, in fata! Slava domnului am trecut de perioada de incubare si ma pot concentra pe creatie stiind ca nu depind prea mult de cei din afara.
RA: Okay, acum ca am revizuit si clarificat prezentul, inca se vorbeste de lucrarea ta , noul tau film VALERIAN, extrem de mult...ca l-ai visat sa-l faci de o viata intreaga... Care a fost cel mai mare obstacol ce l-ai intampinat de te-a intarziat atita?
LB: Banii...citeva milioane...Hm! Adevarul este ca trebuie sa incepi cu umilinta, caci nu poti cuprinde totul si trebuie sa intelegi necesitatea timpului de preparare an cu an caci, altfel, daca te grabesti, totul va colapsa fara doar si poate..!
RA: Dar nici n-ai fi putut avansa fara sa ai ca asociat si partener ca Virginie Besson-Sila, sotia ta, care este si ea o producatoare excelenta!
LB: Ah, Virginie... Ce pot sa-ti spun... ca fara ea sunt pierdut....ma tine in balanta ca producatoare, este foarte constanta, stabila, si timp de 5 ani are acelas ritm si comportament ca o furnica, pas cu pas. E foarte tacuta dar si foarte severa fata de ori ce, de altfel este exact ca si mine... Sunt martor ca fara ea nu am fi putut completa un film atat de complex si o consider cel mai bun producator de filme cu care am lucrat pana acum, mai ales ca am terminat fimul
cu 3 zile mai inainte de programare; ea a tinut filmul in cadrul bugetului propus plus citeva mici economii!

RA: Okay...de copil ti-au placut revistele cu povesti ilustrate cu desene animate... dece ti-a ramas in minte toata viata povestea lui Valerian, o lume fantasmagorica pe care, dupa cite inteleg, o visai de atita timp si - in sfarsit - ai reusit s-o transpui pe ecran numai pentru US$180 milioane ?
LB: Da, stiu, sint incapatinat si am tot planuit sa faceam si alte filme, nu numai acesta...Ce m-a frapat cel mai mult a fost si este idea ca lumea nu are motive sa se certe or sa se razboiasca. Existenta unei tari pacifice unde fiecare isi vede de treaba lui si unde se poate trai intr-o congenialitate de pace, creatie si dragoste ar fi ideala...Asa ca am dat svonul ca sintem deschisi sa n-i se prezinte ilustratii a tot felul de caractere care sa se potriveasca cu cele din povestea noastra. Si am primit peste 2000 de asemenea imagini...Din acestea am ales 5 inidivizi pe care i-am angajat pentru un an cu conditia sa nu citeasca scenariul si nici sa nu se cunoasca intre ei...ca sa nu se influenteze. La sfarsitului anului m-am ales cu 6,000 de ilustratii cu care am inceput sa ma joc cuplindu-le in tot felul! Intre timp am mai angajat alti 6 pentru un an si care mi-au adus si mai multe versiuni de ilustratii...
Al treilea an i-am pus pe toti, in sfarsit, in aceeasi camera si „pufff”...s-au potrivit ca niste gemeni! Un fel de contopire a versiunilor si potrivirea lor in cadrul filmului care il aveam in suflet plus utilizarea a unei tecnology avansate ce o avem si azi. Intr-adevar abilitatea de a uni ilustratiile definind continutul povestii dar si aplicarea suportului tehnic intrebuintand noile inventii in domeniul IT visual, pagina cu pagina, dupa cum si furnicile cind lucreaza la ceva complicat, merg piesa cu piesa.
RA: WOW! De la 2000 de ilustratii la numai cateva cu care te-ai ambalat! Definitiv un cineast de soi! Dar, spune-mi, ce vezi in Spatiu e diferit de ceeace vezi pe pamant, nu?
LB: Adevarul? Scufunda-te in apa la 50 de metrii si chiar mai adinc, si o sa vezi specii fantasmagorice cu o coloratura fenomenala si de o curiozitate de necrezut, in majoritate, incit unii vin apropae de lentila aparatului gata s-o atinga! Multi, chiar in grupe de parca isi spuneau "I-a uite... ce-o mai fi si figura asta? Sa ne ferim sau nu? E bun de mancat, sau nu?" Iar cind a aparut si un rechin, ma gandeam daca sa trag in el sau s-astept sa vad ce face - chit ca eram la indoiala daca ma ataca sau nu. Ei bine, s-a apropriat cu inca cativa, s -au uitat cu curiozitate vre-o 5 minute, s-au plictsit si au plecat... Spatiu...daca ei niste caractere unice din fundul oceanului si le pui in spatiu, nu trebuie sa le inventezi...
RA: Ei, desigur ca le mai adaugi si putina costumatie, cosmetica si ambianta...
LB: Ha! Gandesti ca un cineast!
RA: Cu ani in urma am fost solicitat sa particip la creerea unu studio major in Baja California in Mexico, la sud de San Diego...Imi inchipui problemele care le-ai inampinat propunind Cite du Cinema ca o amploare majora la Paris care acum imlpineste 5 ani, m-i se pare?
LB: Ah, da... e complet terminat numai de un an! Primii 3 ani au fost abonimabili din acuza ca suntem in Franta! Nu ride... Atitudinea de la inceput a fost ca nu merita efortul pentruca nimic n-o sa mearga asa ca fiecare e contra si nu vrea sa
se implice! "E asa de ambitios, bla-bla-bla!" Parcela a fost alocata tocmai pentruca


multe tari ca Germania, Anglia, Italia, Spania, Cehia au Studiouri mari, dar nu in Franta care face cele mai multe film in Europa n-au unde sa turneze. In fiecare an 75 de productii Franceze pleaca in afara, pentru-ca n-am avut un asemenea studio compatibil. Vii in America, Canada, Australia sau New Zealand, descri ce vrei si totul revine la: "YES, WE CAN!" Ma rog, cu mici limite adcvate fiecarei tari.
RA: Dat fiind avansurile electronice CGI (Computer Generated Imagery) si mai recent VR (Virtual Reality) in ce mod te distrag de la filmarile clasice a unei povesti?
LB: Da si nu! Depinde si de noua generatie de tineri care se nasc inconjurati numai de aceste lumi si pentru care noi aparem ca "fosile" care insista sa comunice "personal" si nu prin aparate.
RA: Numai ca o poveste trebuie sa aibe un inceput, cuprins si un sfirist si sa te treaca prin niste emotii care sa te faca sa rizi sau sa plingi, sa iubesti sau urasti...
LB: Corect. Dar asta este deocamdata cind orice tehnologie ne invadeaza felul de a fi la care, eventual, trebuie sa ne adaptam gasind drumul de mijloc.
RA: Spune-mi mai bine...ce sunt svonurile astea ca te-ai retras si acum ai revenit, etc.?
LB: Oameni de creatie au nevoie din cand in gand de hiatus ca sa-si regenreze fiinta.
RA: De acord! Numai ca...
LB: Singura scuza ar fi anumite urgente ce dicteaza conduita vietii noastre dar care le putem dirija daca nu ne dam batuti...
RA: Asa dar, raspunsul este...
LB: Atat timp cit o imaginatie e traductibila si poate fi finantata, dece m-as regtrage?
RA: S-au dece s-ar retrage ori cine?!
LB: Mi-a parut bine ca ne-am reintalnit, Ray. Pe curand!
RA: GOOD LUCK, LUC, NUMAI BINE!

Ne-am strins mainile si ne-am imbratisat cu multa caldura. Intr-adevar, Luc Besson ramine acelasi vechi prieten pe care l-am intilnit cu ani in urma...O sa-mi lipseasca cu siguranta...Si acum am in amintire faimosul lui film: Cel de al Cincilea Element....





Dela Ray Arco, corespondentul nostru din Hollywood    7/10/2017


Contact:

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian