Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Românii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestină
Note de carieră
Condeie din diasporă
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouă
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastră
Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhivă 2017
Articole Arhivă 2016
Articole Arhivă 2015
Articole Arhivă 2014
Articole Arhivă 2013
Articole Arhivă 2012
Articole Arhivă 2011
Articole Arhivă 2010
Articole Arhivă 2009
Articole Arhivă 2008
Articole Arhivă 2007
Articole Arhivă 2006
Articole Arhivă 2005
Articole Arhivă 2004
Articole Arhivă 2003
Articole Arhivă 2002








 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 
Soprana Aurelia Florian - o nouă Violetta Valéry

Tânăra soprană Aurelia Florian este la ora actuală cunoscută în ţară şi peste hotare graţie mai cu seamă a interpretării memorabile a dificilului rol principal din „Traviata”, anume al cochetei Violetta Valery, apărând în numeroase montări. Având o sensibilitate deosbită, o frazare expresivă şi un joc actoricesc extraordinar, Aurelia Florian cucereşte de fiecare dată publicul.
Celebra operă „Traviata” de Giuseppe Verdi a fost scrisă pe un libret de Francesco Maria Piave, având la bază romanul autobiografic „Dama cu camelii”, publicat în 1848 de Alexandre Dumas-fiul. După cum ne spune d-na Cecilia Toma, P.R. la Opera braşoveană, „Traviata” descrie scurta, dar agitata viață, precum și moartea tragică a unei celebre curtezane din înalta societate a secolului al XIX-lea din Paris. Povestea Violettei impresionează datorită ideii nobile pe care o transmite: sacrificiul de sine. Cu certitudine, Violetta Valéry este unul dintre cele mai vibrante şi emblematice personaje din istoria Operei. Este o femeie care iubeşte viaţa cu patimă, fiind o fiinţă enigmatică. Violetta nu vrea să i se recunoască meritele, ea vrea să fie iubită!
Compozitorul Verdi şi libretistul Piave au creat un personaj pe cât de fragil, pe atât de puternic, într-un context muzical pur romantic. Eroina devine victima societăţii în care trăieşte, acceptând din dragoste pentru Alfredo Germont, un sacrificiu care îi va grăbi sfârşitul. Muzica sublimă transmite în egală măsură pasiune, frumuseţe, dramatism, eleganţă și o umanitate profundă. Lucrarea conține adevărate portrete psihologice ale personajelor și sentimentele lor. În spatele expunerii luxului și plăcerilor frivole, se ascunde cruzimea puternică a unei societăți în care totul poate fi cumpărat și vândut. În acest context, Violetta apare ca o eroină clasică, al cărei sacrificiu transcende dragostea și moartea, în fapt, cele două teme în jurul cărora se desfășoară opera.
Să precizăm că Aurelia Florian are în palmares şi alte roluri din creaţia verdiană, precum Lida din "Batalia de la Legnano", Amalia în "Hoţii", Luisa în "Luisa Miller", dar mai ales, cum spuneam, Violetta din "Traviata"
Aurelia Florian a studiat la Facultatea de Muzică din cadrul Universităţii „Transilvania” Braşov, fiind îndrumată de celebra soprană de talie internaţională Mariana Nicolesco. A intrat în atenţia melomanilor acum zece ani, după ce a câştigat Marele Premiu “Darclée” la Brăila, pentru ca în anul următor să repurteze un succes de anvergură internaţională. Artista a interpretat, în premieră absolută în Catedrala “Saint Michel” din Bruxelles şi în Bazilica “Saint Christophe” din Charleroi partea sopranei din “Requiem”-ul compozitorului român Marian Mitea, stabilit în Belgia. Artista a fost aplaudată chiar de reprezentanţii familiei regale belgiene, prezenţi la spectacol.
Dar Aurelia Florian a strălucit deopotrivă şi în repertoriul puccinian, ca solistă a renumitului „Triptic” (Il Tabarro, Suor Angelica, Gianni Schicchi - în Anul Internaţional Puccini), ca şi în „Flautul fermecat” de W.A. Mozart, dar şi în belcanto. A interpretetat rolul Mimi din „Boema” de G. Puccini la New National Theatre Tokyo și Marguerite din „Faust” de Ch. Gounod la Israeli Opera din Tel Aviv. Tot la Opera din Tel Aviv a fost distribuită, alături de Angela Gheorghiu, în rolul Magda din premiera „La Rondine” de G. Puccini.
La Opera Naţională Bucureşti Aurelia Florian a fost aclamată în rolurile titulare din „Gemma di Vergy” şi, respectiv, „Parisina d’Este”, opere rare de Gaetano Donizetti, prezentate în premieră absolută în România, bucurându-se de un mare succes în reprezentaţiile de la Castelul Peleş din Sinaia. Premiera cu opera „Celan” de Peter Ruzicka la Opera Naţională Bucureşti în cadrul Festivalului G. Enescu, dirijată de compozitor a reprezentat un alt triumf remarcat de presa din ţară şi de peste hotare.
În 2011 a câştigat Premiul I la Concursul „Spiros Argiris” din Sarzana, succes urmat de debutul său în „Traviata” la Festivalul de Operă din Sarzana, apoi la Pescara şi Massa Marittima. A studiat apoi cu soprana Raina Kabaivanska la Instituto Superiore di Studi Musicali „O. Vecchi - A. Tonelli” din Modena.
În octombrie 2012, în cadrul Festivalului Verdi din Parma se face remarcată în rolul Lida din opera „La Battaglia di Legnano”. În ianuarie 2013, debutează cu succes în „Luisa Miller” de G. Verdi la Opera din Tel Aviv, sub bagheta dirijorului Daniel Oren. În iunie 2013, se reîntoarce pe scena din Israel pentru a repurta un triumf răsunător în rolul Violettei Valery din „Traviata”. Tot în 2013, cântă în opera „Masnadieri” de G. Verdi în cadrul Festivalului din Parma, dar şi la Berlin.
În stagiunea 2014-2015, la “Israeli Opera” din Tel Aviv, a fost distribuită, alături de Angela Gheorghiu, în rolul Magda din premiera „La Rondine” de G. Puccini, în care a apărut şi un alt braşovean, tenorul Marius Brenciu. Acelaşi rol din opera „La Rondine”, de data aceasta regizată de Rolando Villazon, a dus-o şi pe scena de la “Deutsche Oper” Berlin. Să mai adăugăm că Aurelia Florian a mai cântat la Braşov într-un Spectacol extraordinar cu “Traviata” în încheierea Stagiunii 2013-2014, mai precis pe 28 iunie 2014, bucurându-se de un succes deosebit, cum se anticipează că va fi şi de această dată.
Conform unei frumoase tradiţii instaurate la Opera din Braşov de ani buni, inaugurarea şi închiderea fiecărei Stagiunii se face cu un spectacol extraordinar cu „Traviata”, de Giuseppe Verdi. Această capodoperă nu lipseşte din repertoriul nici unei instituţii lirice din lume. Şi cu toate că premiera a avut loc în anul...1853 la Veneţia, iată că după mai bine de un secol şi jumătate impresionează la fel de mult publicul, demonstrând că arta adevărată rămâne nemuritoare.
Ca atare, sâmbătă 17 iunie 2017, de la ora 18,30 pe scena prestigioasei instituţii de artă din Ţara Bârsei se va derula o reprezentaţie strălucită, cu invitaţi unul şi unul. În fruntea distribuţiei se va afla tânăra şi talentată Aurelia Florian, o artistă de anvergură internaţională, aplaudată pe marile scene ale lumii, „care din luna mai a acestui an - aşa după cum ne-a declarat cu satisfacţie directorul Operei Brașov ( pianistul Ovidiu Mezei) - este solista noastră”.
Interpretă de senzaţie a ultimilor ani în arta cântului, Aurelia Florian a strălucit şi pe marile scene. În toamna acestui an, ca o încununare a titulaturii onorante de „o nouă Violetta Valéry”, distinsa solistă va evolua în Statele Unite la Opera din San Francisco.
În reprezentaţia extraordinară de sâmbătă Aurelia Florian va fi secondată de doi invitaţi de marcă. Unul dintre ei este tenorul Alin Stoica, de la Opera Națională Bucureşti (în rolul tânărului îndrăgostit Alfredo Germont). Ni-l amintim cu plăcere pe interpret de la Gală Aniversară ce a avut loc la finele anului trecut cu prilejul împlinirii a 95 de ani de la înființarea Operei Naționale București; a fost un concert memorabil, unde a cântat alături de nume sonore ale scenei lirice. Alin Stoica are un repertoriu bogat, din care fac parte roluri precum cel al lui Turiddu din „Cavalleria Rusticana” de P. Mascagni, cu care a evoluat la Teatro Pergolesi. A fost, de asemenea, invitat să cânte la Bregenzer Festspiele (Austria) și la Festspiele Immling (Germania). Este prezent frecvent şi în rolul Don José din „Carmen” de G. Bizet la Opera Națională din Iaşi. Solistul a mai interpretat rolul lui Alfredo Germont din “Traviata” și în luna aprilie a acestui an pe scena Operei Naționale Bucureşti.
Al doilea invitat este baritonul Șerban Vasile, cel care îl va întruchipa pe Giorgio Germont. Din cariera sa amintim succesul obținut la Opera Metropolitană din New York în spectacolul „Falstaff” de G. Verdi, dirijat de celebrul James Levine, în care artistul a abordat rolul lui Ford. În luna ianuarie a lui 2017 a a debutat în rolul Valentin din „Faust” de Ch. Gounod la Florența, pentru ca în martie a.c. să evolueze în acelaşi rol la Israeli Opera din Tel Aviv.
Baritonul Şerban Vasile a abordat în carieră roluri de referinţă precum Figaro în „Nunta lui Figaro” de W.A. Mozart, Dandini în „Cenuşăreasa” de G. Rossini, Figaro în „Bărbierul din Sevilla” de G. Rossini, Nabucco în „Nabucco” de G. Verdi, Evgheni Oneghin în „Evgheni Oneghin” de P.I. Ceaikoski, Brânzovenescu în „O scrisoare pierdută” de Dan Dediu și Ștefan Neagrău, Morales în „Carmen” de G. Bizet, Theseus în „Oedipe” de G. Enescu, Belcore în „Elixirul dragostei” de G. Donizetti, Marcello în „La Bohčme” de G. Puccini, Enrico în „Lucia di Lammermoor” de G. Donizetti.
Așadar, sâmbătă-seara, în „Traviata”, ne vom bucura la Braşov de o distribuție de cinci stele, care va fi completată de prezenţa la pupitrul dirijoral a maestrului Giuseppe Carannante din Italia, un nume cunoscut publicului român.
Îşi vor da concursul la reuşita acestui moment artistic de vârf fireşte şi soliştii instituţiei gazdă, anume Gabriela Hazarian (Flora Bervoix), Alexandru Aghenie (baronul Douphol), Sonia Hazarian (Annina), Claudiu Bugnar (Gastone), Paul Tomescu (marchizul d’Obigny), Dan Popescu (dr. Grenvil), Irinel Felea (grădinarul), Dan Ionescu (majordomul).
O pată de culoare o va reprezenta evoluţia soliştilor de balet Anca Branea şi Alexandru Fotescu. Regia artistică este semnată de regretatul maestru Dimitrie Tabacaru. Scenografia și costumele sunt creaţia Rodicăi Garștea, iar coregrafia aparţine Nerminei Damian. Dirijorul corului este prof. Leonard Boga.
Nu putem omite contribuţia importantă a celorlalte compartimente de forţă ale Operei Brașov, anume Orchestra, Corul şi Baletul.


„Orpheus”, în cadrul Studioului Experimental de Operă

Şi, totuşi, cortina nu cade definitiv, deoarece duminică, 18 iunie 2017, de la ora 18.30 va avea loc încă un eveniment artistic pe scena cochetei săli a Operei braşovene, în cadrul Studioului Experimental de Operă. Directorul şi profesorul Ovidiu Mezei ne-a informat că este programată o lucrare inedită din repertoriul liric universal, anume „Orpheus” de Ch. R. von Glück. În distribuție apar studenți ai Facultății de Muzică din cadrul Universității „Transilvania” din Brașov: Corina Purcărea (Orpheus), Valerica Munteanu (Euridice), Bianca Timaru (Amore). Soliştii vor fi acompaniați la pian chiar de maestrul Ovidiu Mezei, profesor la Facultatea amintită, regia fiind semnată de cunoscuta soprană Valentina Mărgăraş, şi ea profesor-asociat, iar coregrafia îi aparţine maestrei de balet, Ramona Mezei.
„Orpheus”, deseori întâlnită și cu titlul „Orfeu și Euridice”, este o operă având ca temă mitul vestitul cântăreț din mitologia greacă, cel care a făcut eforturi deosebite ca să-și aducă înapoi soția, pe Euridice, trecută în neființă și ajunsă în Hades. Ca atare, a coborât cu lira-i măiastră în lumea subpământeană, iar cântecul său a fermecat auzul tuturor spiritelor de acolo. Proserpina, zeița prosperității și a primăverii, a fost de acord cu cererea lui Orpheu, cu condiția ca acesta să nu se uite după ea atunci când vor ieși din infern. Nerăbdător de a-și revedea soția, muzicianul a nesocotit regula, iar Euridice a fost trimisă înapoi.
Premiera operei a avut loc la Burgtheater din Viena, în prezența Împărătesei Maria Tereza, la 5 octombrie 1762, cu un libret în limba italiană și cu rolul titular scris pentru un contratenor. În 1774, Glück revizuiește opera pentru a putea fi cântată de un tenor, schimbând și libretul în limba franceză. Premiera acesteia a avut loc la 2 octombrie 1774, la Paris, iar această ultimă versiune fiind și cea care a rezistat în timp. Aria „J'ai perdu mon Eurydice” s-a păstrat și în repertoriul contemporan, fiind cântată deopotrivă de soprane (precum vestita Maria Callas), mezzosoprane (ca Vesselina Kasarova) sau tenori (de exemplu, Juan Diego Florez).
000
Nu putem încheia aceste consideraţiuni fără a vă informa, stimaţi cititori, că după spectacolele deosebite din acest weekend, că sâmbătă, în data de 8 iulie 2017, de la ora 19.00 artiştii Operei braşovene vor susţine un Concert Estival în Piaţa Sfatului din frumosul oraş de sub Tâmpa, străvechiul burg transilvan fiind luat cu aslat de turişti români şi, mai ales, străini în perioada verii.






Horia C.Deliu     6/17/2017


Contact:

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian