Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online

Traditii
Limba noastrã
Lumea în care trãim
Pagini despre stiintã si tehnicã
Gânduri pentru România
Articole Arhiv� 2003
Articole Arhiv� 2002

O propunere pentru long weekend - Lacul Simcoe

In jurul oricarei metropole se dezvolta la o mica apropiere un loc de recreere pentru popor.
Pentru Bucuresti era Snagovul, pentru Aradeni Padurea Ceala si Trei Insule, pentru Timisoreni Padurea Verde iar pentru Torontonieni lacul Simcoe.

Lacul Simcoe este la 70 km nord de Toronto.
Este First Cotage Country, prima zona in care s-a stabilit protipentada dornica de a avea un “cottage”, o casa de vacanta.

In jurul lacului Simcoe sunt citeva parcuri provinciale, foste mosii, dintre care unul se numeste Sibbald P P. Isi ia denumirea de la familia Sibbald careia i-a apartinut acest domeniu. Casa lor inca mai este pe proprietate si este muzeu acum. De asemeni ca orice crestini adevarati si cumsecade, au ridicat biserica anglicana “Sf Gheorghe” chiar langa casa lor.

Familia Sibbald venea de pe plaiuri scotiene. Doamna Susan se casatoreste cu ofiterul de marina britanica colonel Thomas Sibbald care era medic militar si cu care are 13 copii.

D-na venita sa vada ce fac fiii ei aici in Canada se indragosteste de plaiurile si lacurile Ontariene si cumpara o bucata de pamint de 600 de acri. La intoarcerea in Anglia afla ca sotul sau murise. Dupa ce isi lichideaza afacerile cu Scotia revine pe pamintul canadian unde se stabileste definitiv si transforma conacul intr-o ferma moderna.

Biserica “Sf Gheorghe” inaltata din fondurile familiei Sibbald este construita prima data la 1839. Biserica actuala din granit este de la 1877 cind fii d-nei au inaltat biserica in amintirea si onoarea mamei lor.

Am participat si noi la una dintre slujbe unde preot era o femeie. Doamna preot a multumit ca au venit multi participanti inclusiv de la camping. Dupa slujba am iesit afara din biserica .

In spiritul umorului englez in fata bisericii este scris: YOU SHALL NOT PARK in loc sa sa fie scris in mod sec PARKING FORBIDEN. Umorul continua si in cimitir unde pe o piatra de mormint scrie Gone Home (adica plecat la cer) si cu degetul aratator este indicat cerul.
Pe unele pietre poti citii numele unor scriitori celebri ca: Mazo de la Roche si Stephen Butler Leacock.

Stephen Leacock (1869-1944) avea de fapt o casa in apropiere. In linistea acestei case a putut sa scrie cartulica umoristica :”Sunshine Sketches of a Little Town”, schite ale vietii din oraselul inchipuit Mariposa, in care ridiculizeaza high class care venea sa se recreeze la “cottage”, la cotet. Leacock a fost profesor de politica la universitatea McGill.

O alta moda a venit odata cu donarea mosiei provinciei Ontario. In prezent pe mosia Sibbald se afla frumosul camping, Sibbald Point, cel mai aproapiat si cel mai aglomerat camping la nord de Toronto. Trebuie sa faci rezervare cu doua saptamini ininte si sa mai platesti 12 dolari pe linga cei 30 pe noapte ca sa fii sigur ca poti dormi undeva. Dar toate greutatile merita dat fiind ca padurea are aer curat, panorama Lacului Simcoe e de neinlocuit si cerul instelat nu se compara cu nimic pe pamintul acesta. Ceea ce apreciem cel mai mult este focul de tabara unde coacem cartofi in jar, prajim fripturele, depanam amintiri la un pahar de Martini rosu sau la o bere Pilsner Urquel made in Check Republic si stam pe malul lacului ascultind cintecul pasarii Common Loon si privind stelele.

Intreaga zona este plina de istorie. Daca aveti curiozitatea sa urmariti soseaua de pe malul lacului veti intilni si alte conace. Unul din ele este Briar Resort and Spa.( www.briars.ca )

Si acesta a fost proprietatea unor mosieri. In zilele noastre conacul si-a schimbat destinatia in hotel de lux pentru americanii sau canadienii instariti. Acum acest centru are un restaurant, un centru de relaxare si masaj, piscina acoperita, un teren de tenis si un teren de golf. Preturile sint piparate, incep de la 140 dolari pe noapte si asta in extra sezon.

Tot in zona se afla Red Barn Theatre. Temeliile acestuia au fost puse de directorul Al Mulock care avea ca sotie o actrita americanca. Inca se joaca piese de teatru aici.(www.redbarntheatre.ca ).
Este infiintat inaintea lui Stratford Shakespeare Festival, inainte de Theatre de Nuveau Monde si inainte de Festivalul Shaw din oraselul Niagra On The Lake.

Lacul are citeva insule dintre care cea mai mare este Georgina Island. Se ajunge acolo cu FerryBoat-ul care se ia de la Virginia Beach Marina. Insula este proprietatea indienilor Ojibway. Pe insula poti afla cum traiau si triesc indienii. www.georginaislandtourism.ca

Lacul Simcoe ofera cite ceva pentru fiecare: innot, pescuit, barci cu motor, barci cu panze, see-doos.

De la Jackson Point am inchiriat o barca cu motor pentru pescuit cu care am intrat pe Holland River care se varsa in lacul Simcoe. Acest riu este un adevarat bulevard acvatic. Biata fauna si flora este zapacita de continua vinzoleala de yahturi.

Dar nimic nu se compara cu barca cu pinze. Auzi cum vijiie vintul si nu te deranjeaza motorul monoton. Nimic nu e insa scutit de peripetii. Odata cind am inchiriat barca cu pinze vintul era atit de puternic incit cind am facut vestita intoarcere “tacking” a barcii contra vintului, ea s-a aplecat atit de tare incit s-a rasturnat. Noroc ca aveam veste de salvare, ca fusesem antrenati cum sa recuperam barca in caz de “capsizing” si noroc ca stim sa innotam. Nici vint prea tare nu e bun dar nici prea moale sau deloc. A doua zi cind am revenit pe lac, cind sa mergem spre larg am avut vint bunicel dar cind sa ne intoarcem vintul a murit complet. Acum ii intelegeam pe vestitii marinari care isi urau “Vint in pinze” si gustam tot mai mult capodopera citita de toti tinerii romani “Toate pinzele sus” de Radu Tudoran.. Ne-am trezit in mijlocul lacului numai cu o padela in mina. Si tot dadeam la padela. Basca ca a inceput sa ploua mocaneste si incetisor numai bine ca sa ne ude chiar si cu fisurile care le aveam pe noi.
Din nou am avut noroc cu niste buni samariteni care ne-au vazut de pe mal si cam dupa o jumatate de ora de padelat au venit cu o barca cu motor si ne-au remorcat pina la mal.

Va tenteaza o excursie cale de o ora de Toronto ?
Veti pute admira si inceputul coloritului minunatei toamne canadiene .

Drive safety !

Nu

de Dana Mateescu    10/4/2006

Contact:

Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |