Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online
Abonamente

Despre noi / Contacte

Evenimente Culturale

 

Rom�nii de pretutindeni
Puncte de vedere
Pagina crestinã
Note de carierã
Condeie din diasporã
Poezia
Aniversari si Personalitati
Interviuri
Lumea nouã
Eternal Pearls - Perle Eterne
Istoria noastrã
Traditii
Limba noastrã
Lumea în care trãim
Pagini despre stiintã si tehnicã
Gânduri pentru România
Canada Press
Stiri primite din tara
Scrisorile cititorilor
Articole Arhiv� 2024
Articole Arhiv� 2023
Articole Arhiv� 2022
Articole Arhiv� 2021
Articole Arhiv� 2020
Articole Arhiv� 2019
Articole Arhiv� 2018
Articole Arhiv� 2017
Articole Arhiv� 2016
Articole Arhiv� 2015
Articole Arhiv� 2014
Articole Arhiv� 2013
Articole Arhiv� 2012
Articole Arhiv� 2011
Articole Arhiv� 2010
Articole Arhiv� 2009
Articole Arhiv� 2008
Articole Arhiv� 2007
Articole Arhiv� 2006
Articole Arhiv� 2005
Articole Arhiv� 2004
Articole Arhiv� 2003
Articole Arhiv� 2002


Om , libertate si intamplare

Kant afirma ca omul e liber-autonom dar in acelasi timp e si sclav prin
faptul ca trebue sa se integreze in lume si deci sa accepte decizia unei
majoritati.
Camus sublinia si el paradoxul ca omul e nascut ,traeste si moare singur dar
ca, -contrar acestei linii-trebue sa traiasca printre altii si merge pina
acolo incit afirma ca sentimentul "iubirii" ar fi o incercare de a rupa
izolarea individului.;iubirea ar deveni un instrument de abatere dela linia
de singularitate catre aceea de integrare in cupluri si in comunitatea
umana.Sartre insa este mai individualist si considera iubirea ca o tendinta
a omului de a adula si a fi adulat.
Dar oricare ar fi interpretarea libertatii umane individuale in realitate e
departe de a fi absoluta caci pe traseeul ei se interfereaza afara de
factorul social, inca doua forte: necesitatea si intimplarea (hazardul).;
necesitatea este legata de viata insasi si de mediu;intimplarea are rolul
asemanator cu acela pe care il are mutatia in biologie in sensul ca
diversifica viata individului in bine sau rau.Daca necesitatea poate fi
controlata, intimplarea poate fi eventual numai prevazuta pina la un anumit
punct dar in niciun caz manipulata caci are drept caracteristica, elementul
de surpriza.
Intimplarea-hazardul- intevine in viata omului in sens pozitiv-si atunci se
mai numeste si "noroc" -good luck or fortune- sau in sens negativ si atunci
e numit ghinion-bad luck sau missfortune-.
Teoria existentialista a absuditatii relatiei om-societate-omul fiind
determinat ca individ singular dar ca sa supravietuiasca trebue sa se
integreze in mediu, in lume -societate- este absurda in ea insasi pentruca
s-a dovedit ca intre om si societate este o relatie dialectica:omul nu are
dificultate sa se integreze social ,deci nu este determinat genetic la
singularitate, ba dimpotriva a dovedit in istoria lui ca este "un animal
social" care , mai mult, poate influenta mediul social si geografic si pe
de alta parte,comunitatea si mediul il pot influenta si eventual schimba.Cea
mai concludenta exemplificare este cum judaismul si mai tirziu crestinismul
au schimbat omul inceputului istoriei omenirii,cum "geniul crestinismului
"si pe de alta parte "gindirea" si spirituol stiintific au creat omul
renasterii si post-renasterii , cum nazismul si comunismul au incercat si
in parte au schimbat omul secolului 20 precum si felul in care extremistii
contemporani au reusit sa creeze" falsi martiri" din oameni care accepta sa
se autodistuga pentru idealuri de neinteles.
In toate aceste exemple omul a devenit victima unor ideologii ,victima unui
grup minoritar dar activ,
care a emis ideologia noua si a cucerit pe om.Este in acelasi timop fara
indoiala faptul ca o ideologie nu poate sa aiba succes daca nu existsa
conditii obiective sociale si de mediu care sa o sustina ca situatia post-
belica a Germaniei dupa primul razboi mondial in cazul nazismului,
absolutismul si discrepanta sociala in Rusia in cazul comunismului,
nemultumiri de ordin teritorial si economic in cazul palestinienilor,etc.
Unul din atributele spiritualitatii, a constiintei umane este capacitetea
omului de a avea o privire critica asupra societatii si mediului in care isi
duce viatza.Aceasta capacitate sta la baza "meliorismului" a tendintei
omului catre mai bine si mai sus, tendinta care asigura progresul pe plan
tehnic si spiritual artistic si cultural.Aceasta a dus la o mai buna
cunoastere a naturii si legile ei,a universului si legile lui si a permis
omului sa spere la o mai mare is mai adinca cunoastere.care va inlesni
explorarea spatiului in vederea cunoasterii cit mai completa a
adevarului.Omul nu mai este satisfacut cu datele oferite de religie; el nu
se liinisteste pina nu va cunoaste universul inconjurator si sensul,
causalitatea existentii lui in acest univers.In esenta tendinta omului
este sa cunoasca esenta lumii si chiar pe Dumnezeu.






Dinu Dimitriu    7/21/2006


Contact:







 
Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

 

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |  

created by Iulia Stoian