Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online

Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Articole Arhivďż˝ 2004
Articole Arhivďż˝ 2003
Articole Arhivďż˝ 2002

Vacanta in Halifax ( fragment )

Printre cele mai frumoase și mai vizitate atracții din Halifax este și Grădina Publică, în stil victorian clasic, unul dintre locurile istorice naționale din Canada. Imediat ce ai pășit pragul superbei porți de fier, te întâmpină o multitudine de culori, parfumuri, fântâni ornamentale, statuete și în curând ești atras să devii spectatorul unuia din concertele organizate într-o frumoasă estradă.

Grădina Publică nu este singura grădină a orașului, dar, de fapt, tot orașul pare o grădină, dar în timpul de care dispuneam noi, am fost nevoite să ne limităm doar la această vizită. Ea ne-a răsplătit pe deplin. Am gustat farmecul epocii victoriene și făcând fotografii peste tot, ne-am plimbat de-a lungul aleilor șerpuitoare, am admirat câteva specii de copaci din cele peste 100, ne-am delectat admirând multitudinea de ronduri de flori și cele două micuțe și cochete poduri peste lacul cu rate sălbatice, locuri preferate pentru poze de nunți sau de absolvire. Într-un târziu, ne-am mai odihnit la o cafeluță servită într-o cafenea așezată în una din cele două vechi clădiri. Semnând impresii în cartea de oaspeți, am plecat luând cu noi amintirea unui colț de Răi și admirația pentru gustul rafinat al dragilor canadieni care prin munca lor știu să facă viața mai frumoasă.

Podul Confederației

O atracție deosebită o constituie Podul Confederației, construit peste strâmtoarea Northumberland, lungă de 300 km și unește provincia Brunswick cu provincia Prince Edward Island, supranumită "Insula Grădină". A fost posibil să se construiască acest pod deoarece adâncimea apelor stramtorii este mică. Cu 5000 de ani în urmă, insula Prince Edward nu era separată de continent, dar coborând scoarța terestră, apele oceanului au invadat o parte din uscat. Pentru că în timpul celor cinci luni de iarnă apele înghețau, insularii erau izolati.
În largul lumii există multe poduri impresionante, adevărate minuni arhitectonice ale tehnicii moderne, dar Podul Confederației își are particularitățile lui. E cel mai lung pod peste ape acoperite de gheaţă și este construit în așa fel, încât să reziste la condiţii climatice aspre. În cele cinci luni de iarnă, strâmtoarea Northumberland este aproape mereu acoperită de gheaţă. De aceea, fiecare picior al podului are un scut de cupru, de formă conică, pentru a ţine piept gheţii. Când sloiurile de gheaţă se izbesc de con, ele sunt împinse în sus şi, în cele din urmă, se sparg sub propria greutate. Apoi cad în apă şi plutesc de o parte şi de alta a podului. Acum circulația între Insula Prince Edward, și New Brunswick se face în tot cursul anului. Este absolut o qminune inginereasca.
Am fqost att de curioase de cnd am aflat idespre pod, că am tot citit să ne informăm încă înainte de a ajunge acolo. Și așa, am aflat multe despre acest pod. El oferă un sistem de transport inteligent, ce presupune viteze obligatorii în funcţie de nevoile traficului şi benzi speciale pentru autobuze. Acest pod a fost construit între anii 1993 și 1997 și inaugurat cu fast la 31 mai 1997. Are o lungime de 12,9 km, o lățime de 11 m, cu câte o bandă pe fiecare sens de mers. Accesul pietonilor și bicicliștilor pe pod este interzis, dar li s-au pus la dispoziție autobuze. Podul are formă de S deschis pentru a se evita accidentele, șoferii fiind atenți la schimbarea direcției ca urmare a acestei forme. Are înălțimi diferite, înălțimea cea mai mare e acolo pe unde trec navele pe sub pod, este de 60 m, egală cu cea a unui bloc cu 20 etaje. Traversarea durează doar 12 minute, dar ți se așează în minte pentru o durata lungă de timp.
Știam toate astea de dinainte de a merge pe pod. Cu toate acestea totul parea fenomenal. Am incercat să mergem cât de încet am putut, nici un kilometru peste cei 80 permiși, ca să-l străbatem în cât mai mult timp. Am mers toate cele 12 minute. Nu puteam merge mai încet pentru ca erau mașini multe în urma noastră și trebuia să respectăm ritmul impus de trafic. Senzația pe care ți-o creează călătoria pe acest pod, este una mai deosebită. Înconjurat numai de ape, înainte și înapoi, la stânga și la dreapta, ai impresia că plutești pe ape, iar nemărginirea albastrului ce te înconjoară, îți strecoară în inimă un fior.
Cu acestea în suflet, dup ace am trecut podul, am mers înainte spre Charottetown, capitala provinciei, care are un centru cu o minunată arhitectură victoriană. Abundența parcurilor precum și afaptul ca e usor de străbtut la pas, fac din acesta un punct de atracție idilic pentru turiști. Noi am fost la un restaurant libanez, unde am stat la o terasă în curte și era atât de odihnitor totul…

Elena Buica/ Pickering    3/19/2018

Contact:

Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |