Home Informatii Utile Membrii Publicitate Business Online

Traditii
Limba noastră
Lumea în care trăim
Pagini despre stiintă si tehnică
Gânduri pentru România
Articole Arhivďż˝ 2004
Articole Arhivďż˝ 2003
Articole Arhivďż˝ 2002

Informatii Utile despre Canada si emigrare.
Inregistrati-va ca sa puteti beneficia de noile servicii oferite Online.
Business-ul dvs. poate fi postat Online la Observatorul!
Anunturi! Anunturi! Anunturi! la Publicitate Online

Excursie la Quebec

Am plecat cu noaptea în cap la metrou să nu întîrzii la autocar.
Așteptam cu sufletul tremurând , după metrou , autobuzul și mă gîndeam ce să fac dacă nu vine autobuzul .Așteptând așa am început să scriu ceva despre această excursie.
Am terminat de scris cîteva versuri,cei drept cam stîngace și autobuzul a venit.Am ajuns repede la locul stabilit de unde începea excursia.

A venit Autocarul ,am făcut cunoștință cu nenea șoferul Pierre,cel care ne conducea să petrecem o zi frumoasă dar cam ploioasă ,el la volan ,noi pe scaunele noastre privind sau vorbind cu vecinii,cîntind sau pur și simplu să închizi ochii să te relaxezi.
A venit Dna Luminița, care la școala Junimea Română se ocupă cu șahul,cu copii care participă și cîștiga competiții.
A sosit și Dna Andreia cu fiul ei Ștefan care pe parcursul excursiei s-a dovedit un băiat care cunoaște istoria Canadei ,a orașului Quebec.
Au sosit pe rînd familii cu copii. Dna Emma cu copiii, patru la număr prezenți astăzi ,copii de nota zece cu rezultate bune la școală și la competiții.Tot așa grupuri au venit alte familii cu copii,cu nepoti pe care-i vedeam pentru prima oară și la sfirșit a sosit și Dna Otilia ,directoarea Școlii Junimea Română din Montreal.
Am plecat,l-am luat pe Poet în sufletul meu și cu lacrimi în ochi am plecat spre orașul Quebec.
Drumul a fost cînd luminos ,cînd cu ploaie dar noi înaintam voioși cu cîntece care mai de care mai românești ,unele chiar dacă cei mici le cîntau alături de Dna Otilia,părinți ,bunici

Primul popas a fost la Cegep Levis.
O întreprinderi-școală care produce de la lumânări parfumate și săpunuri, cosmetice și uleiuri esențiale, fructe uscate deshidratate la rece pentru a menține toate vitaminele și multe alte minunății.
Aici Dna Mihaela Carmen profesoară la acestă instituție ne-a așteptat cu sufletul,cu onoruri ,cu vorbe frumoase ,cu cadouri .Au fost alături de ea soțul,o prietenă ,o studentă care este în anul doi și vine dintr-o insulă aproape de Australia .Școală se întinde pe o suprafață mare , curată,ordonată,cu laboratoare și săli impresionante.
A fost o vizită frumoasă care mie mi-a lăsat o impresie de neuitat.Dna Carmen ,ne a intîlnit și însoțit pe tot parcursul zilei .
A urmat vizita la Parlament ,impresionantă și aici ,clădirea ,vizita în interior cu trecerea printr- un filtru ca la aeroport,am fost înscriși pe computer și am primit legitimații de acces să vizităm.
A fost și aici o vizită cu ghid ,cu explicații despre tot ce vizitam.
În cartea de onoare m-a impresionat trecerea cîndva pe aici a solistei Celine Dion,care acum are și ea probleme de sănătate și eu personal îi doresc însănătoșire grabnică și să aibă putere să ne mai încînte sufletele cu melodii așa cum a făcut și a lăsat planetei ca nimeni altul.

Tot ce am vizitat aici la Parlament m-a impresionat ,sălile ,clădirea ,ordinea , curățenia.
De aici am plecat la Castelul Frontenac.transformat în hotel situat in orașul vechi din Quebec,care are o vedere la Rîul Sf.Laurențiu.
Aproape este și Catedrala Notre Dame și Cetatea Quebec aflată pe un deal în apropiere .
Castelul Frontenac se afla deasemea aproape de Cîmpul lui Abraham.
Vizita a fost scurtă dar Ștefan al dnei Andreia ne a povestit despre colonizarea europeană a Americii începînd din 1482. Chiar cunoștea și m-a încântat și impresionat acest tînar de la Școala Junimea Română.Tot ce ne povestea aici pe malul rîului a învățat la școală la Montreal.
Am amintiri și poze de aici de la Quebec ,de cînd am fost cu Poetul în vizită .

De aici am plecat la biserica Ortodoxă Română Sfinții Apostoli Petru și Pavel avînd ca preot pe părintele Daniel Postolache care este aici din 2004 .O istorie impresionantă și al acestei biserici .
Era ora 17 după masa și totuși ei ne-au așteptat.
Părintele ne-a făcut o slujbă ,ne-a stropit cu aghiazmă .Dna Otilia i-a înmânat părintelui in semn de amintire o carte de george Filip ,Era Poeților ,în limba română.Asa că și aici Poete ai fost în sufletul meu și cu noi.
Apoi ne-au invitat la sala parohială unde ne-au servit bucate de post ,bune și chiar foarte bune.
Și aici părintele a sfințit bucatele și cu toții am spus Tatăl nostru.

Mulțumim Doamne pentru așa o zi minunată.
Am scris cîte un pomelnic pentru cei vii , pentru cei morți sau un acatist și le am lăsat Părintelui să ne pomenească .A existat și un moment cu cîntece românești cîntate de toți cei prezenți.La cîntecul cu Pacea în lume parcă era cel mai rugător moment ,cel mai înălțător cîntec .
Felicitări Dna Otilia , felicitări tuturor.

Am plecat de aici cu impresii și amintiri frumoase despre români care sfințesc locul.
Drumul înapoi a fost pe ploaie ,pe întuneric ,dar am ajuns cu bine la Montreal.
Dna Otilia are o vorbă cunoașterea face puterea.Are dreptate.
Să zic și eu :dăruirea este la fel de puternica ca și cunoașterea.
Am ajuns în casă unde mă așteptau doar cărțile Poetului.

Maria Filip-aprilie -2024-la Montreal

Maria Filip    4/18/2024

Contact:

Home / Articles  |   Despre noi / Contacte  |   Romanian Business  |   Evenimente  |   Publicitate  |   Informatii Utile  |